Najnowsze artykuły

Powiększanie ust kwasem hialuronowym

Pełne i zmysłowe usta to jeden z atrybutów kobiecości. Niestety większość kobiet nie jest nimi obdarzona w sposób naturalny, a przez lata usta...

Czytaj Więcej

Znalezienie odpowiedniego dla siebie terapeuty

Podjęcie decyzji o podjęciu terapii może być trudne, ale poszukiwania odpowiedniego terapeuty mogą wydawać się wręcz niemożliwe, a przynajmniej bardzo przytłaczające. Jakiego rodzaju terapeutę powinieneś wybrać? Skąd wiesz, czy jest on wykwalifikowany? Gdzie masz zdobyć pieniądze, aby za to zapłacić?

Podczas gdy zdrowie psychiczne stało się ogólnie mniej napiętnowane, wciąż mamy długą drogę do przebycia, jeśli chodzi o prowadzenie tych rozmów w sposób otwarty i szczery. Jestem w pełni świadoma, że miejsce, w którym mieszkam, Nowy Jork, nie jest normą kulturową, i że w innych miejscach ludzie nie powołują się na swoich terapeutów częściej niż na swoje matki.

Ale dzięki otwartej kulturze, której doświadczyłam, wiem, że znalezienie terapeuty - zwłaszcza takiego, którego lubisz i który odpowiada twoim potrzebom - może być jak poszukiwanie idealnego odcienia czerwonej szminki. Nie ma dwóch takich samych, to co działa na twoją BFF może nie działać na ciebie, a każdy może skorzystać ze znalezienia tego właściwego.

Na pewno wymaga to trochę pracy z twojej strony, ale dbanie o siebie jest zawsze tego warte. Oto kilka wskazówek, które pomogą ci zacząć.

Zawęź swoje poszukiwania

Jedyną osobą, która może zdecydować, jakie są twoje potrzeby w zakresie zdrowia psychicznego, jesteś ty sam. Możesz i powinieneś omówić swoje zdrowie psychiczne ze swoim lekarzem pierwszego kontaktu, a jeśli zalecają alternatywny sposób działania, oprócz terapii, powinieneś to rozważyć. To jest bardziej przewodnik dla ludzi, którzy byli biernie myśli o próbach terapii przez długi czas, i nigdy nie chcę sugerować, że nie ma innych dostawców zdrowia psychicznego, którzy są lepiej przystosowane do różnych sytuacjach

Mając to na uwadze, usiąść i, tak szczerze, jak to możliwe, myśleć o (i napisać!), co chcesz pracować na. Lęk społeczny? Radzenie sobie z trudną sytuacją? Problemy z gniewem? Zapytaj swojego lekarza lub skorzystaj z zasobów takich jak Amerykańskie Towarzystwo Psychiatryczne (APA), aby pomóc sobie w poszukiwaniach.

Znajdź terapeutów o tych specjalizacjach w Twojej okolicy - kilka miejsc, od których możesz zacząć, to Zocdoc i Psychology Today, możesz też zapytać znajomych. Nawet jeśli nie spotykasz się z tym samym terapeutą (to może być dziwne, zwłaszcza jeśli jesteście blisko), może ktoś inny w jego gabinecie będzie dla ciebie odpowiedni.

Zrób krótką listę swoich opcji w oparciu o to, kto twoim zdaniem będzie najlepiej pasował (spróbuj poprosić swojego lekarza o ich wkład, kiedy skończysz!), a następnie zacznij rozważać czynniki takie jak twój harmonogram, dostęp do lokalizacji i, oczywiście, cena. Czasami zdarza się, że znajdujesz terapeutę, który wydaje się być idealnym wyborem, ale jedna z tych kwestii staje się przeszkodą. Jeśli tak się stanie, spróbuj poprosić o skierowanie z ich sieci.

Uporządkuj swoje finanse

Zamartwianie się o pieniądze jest prawdopodobnie ostatnią rzeczą, jaką chcesz robić, jeśli chodzi o wspieranie swojego zdrowia psychicznego i emocjonalnego - więc usuń to z drogi tak szybko, jak to możliwe. Po pierwsze, dowiedz się, ile możesz przeznaczyć na terapię. Bycie szczerym wobec siebie w kwestii tego, co jest możliwe do zrobienia w kwestii pieniędzy, pomoże ci na dłuższą metę. Nikt nie chce przerywać terapii z powodu trudności finansowych.

Wiele osób nie wie, że ich dostawcy usług opieki zdrowotnej obejmują niektóre usługi w zakresie zdrowia psychicznego. Jak każda procedura, która wymaga ubezpieczenia, dwukrotnie sprawdzić z dostawcą o wszelkich warunkach uzyskania pokrycia. Należy również sprawdzić z działem kadr pracodawcy, aby dowiedzieć się, czy zapewniają one świadczenia w zakresie zdrowia psychicznego. Po zrobieniu listy potencjalnych terapeutów, zadzwoń do każdego biura, aby zobaczyć, kto będzie akceptować swoje ubezpieczenie - to może sprawić, że wybór trochę łatwiejsze.

Innym czynnikiem jest myślenie o tym, jak długo zamierzasz być w terapii. W idealnej sytuacji nie będzie to podyktowane finansami, ale niestety nie zawsze tak jest. Jeśli okaże się, że możesz przeznaczyć budżet na określoną liczbę sesji z terapeutą, który jest zbyt drogi na długoterminowe wsparcie, możesz zakomunikować swoje potrzeby i to, co chciałbyś osiągnąć w tym ograniczonym czasie.

Bardziej przystępną opcją, którą warto zbadać, jest usługa terapii online, taka jak Talkspace, która oferuje wiele planów cenowych. Niezwykle ważne jest jednak przeprowadzenie badań podczas korzystania z terapii online. Rozważ swoje potrzeby, za i przeciw, i upewnij się, że dajesz swoje pieniądze licencjonowanym profesjonalistom (def ważne IRL, zbyt!)

Rozpocznij rozmowę

Nie powinno być potrzeby, aby przejść od razu do kilku sesji - i biuro naciskając cię do zaangażowania się w spotkaniach może być czerwona flaga. Ułóż kilka pytań (oto kilka starterów), mając na uwadze swoje osobiste potrzeby, a następnie poproś o nieformalną rozmowę telefoniczną lub pierwsze spotkanie z potencjalnym terapeutą. Wiem, pewnie wolisz po prostu wysłać e-mail, ale postaraj się jak najlepiej wykonać telefon lub spotkanie twarzą w twarz - będzie o wiele łatwiej powiedzieć, czy jesteś vibin' razem.

Nie zapomnij być z nimi szczery na temat swoich potrzeb i celów, i wyjaśnić, czy jest to związane z limitem czasowym opartym na finansach lub innych czynnikach.

Bądź szczery wobec siebie

Wiele osób, zwłaszcza kobiet, czuje presję, aby pozostać w sytuacjach, które sprawiają, że czują się niekomfortowo - randki, rozmowy, wredni ginekolodzy i, yup, niepomocni terapeuci. Jeśli stwierdzisz, że czujesz się bezproduktywnie osądzany lub nieszczęśliwy, po tym jak poczujesz, że podjąłeś szczery wysiłek bycia introspekcyjnym... ruszaj dalej (niezależnie od tego, czy jest to pierwszy, piąty czy piętnasty raz, kiedy spotkałeś się z tym terapeutą).

Nie jesteś zobowiązany do kontynuowania spotkań z kimś, jeśli naprawdę czujesz, że ta osoba ci nie pomaga. Twoja relacja z terapeutą jest relacją osobistą, jak każda inna. Czasami ludzie po prostu nie pasują do siebie, i to jest w porządku!

Ważne jest to, że teraz, gdy wykonałeś wstępną pracę, Twoje poszukiwania będą mniej przerażające. Przeanalizuj kroki, które podjąłeś, aby się tu dostać, i powtarzaj je, dopóki nie znajdziesz terapeuty, który naprawdę pomoże ci być najlepszym sobą.

  • Jeśli masz już dobrą listę potencjalnych terapeutów, zadzwoń do następnego gabinetu! Skontaktuj się ze swoim lekarzem, ubezpieczycielem, poproś o pomoc w innym miejscu w swojej sieci, albo poszukaj kilku nowych nazwisk na własną rękę.
  • Pieniądze zdecydowanie mogą być przeszkodą w uzyskaniu pomocy, której potrzebujesz - sprawdź, czy zbadanie innych opcji jest tym, co jest konieczne.
  • Kiedy nadejdzie czas na spotkanie z kolejnym terapeutą, nie zniechęcaj się złymi doświadczeniami z poprzednich spotkań. Zadawaj te same pytania i trzymaj się swoich zasad.

Nie powinieneś iść na ustępstwa, jeśli chodzi o twoją opiekę zdrowotną (w końcu to twój czas i pieniądze), czy to fizyczną, czy psychiczną. Ćwicz cierpliwość, nie zniechęcaj się i bądź z siebie dumny, że wziąłeś swoje dobre samopoczucie we własne ręce.

Czy *znalazłeś* idealnego terapeutę? Jak go znalazłeś? Czy proces ten był trudny? Podziel się swoimi doświadczeniami na temat poszukiwania terapii w komentarzach.